Rusya-Almanya hattında medya restleşmesi: Moskova da Deutsche Welle’yi engelleyecek

Russia Today televizyonunun Almanca yayınlarına getirilen engel, Moskova’nın misillemesiyle karşılaştı. Deutsche Welle’nin Rusya’daki çalışmaları durdurulacak ve bunlara “ajanlık faaliyeti” olarak bakılacak. Ortam gergin.

 

Rusya Federasyonu, Federal Almanya’nın kamu kuruluşu olan Deutsche Welle’nin yayınlarını engelleyeceğini, bunun Russia Today (RT DE) yayınlarının engellenmesine yönelik bir yanıt olduğunu bildirdi.

Rusya Federasyonu Dışişlere Bakanlığı’dan yapılan açıklamada Deutsche Welle’nin Rusya’daki bürolarının kapatılacağı, bu bürolarla çalışan gazetecilerin akreditasyonlarının da iptal edileceği bildirildi. Rusya’daki Deutsche Welle’ye ait uydu ve benzeri yayın pratiklerinin sonlandırılacağı vurgulanan açıklamada, Deutsche Welle hakkında “yabancı ajanlık suçlamasıyla” ilgili bir dava için de soruşturma açılacağı duyuruldu.

Bunların yanı sıra Alman kamu kurumlarının temsilcileriyle ilgili bir kara liste hazırlanacağı, RT DE’nin yayınlarının kısıtlanmasında ve Rus yayıncıların üzerinde baskı uygulamalarında payı olanların yer alacağı bu listedeki isimlerin Rusya’ya girişlerinin engelleneceği bildirildi.

Bu önlemlerin, toplam yaptırımların sadece ilk aşaması olacağına da işaret edildi.

Bütün bunların RT DE’nin Almanya’da yasaklanması nedeniyle başurulan bir tepki olduğunun altını çizen Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Maria Saharova, Telegram hesabından yayınladığı yorumunda, AGİT’i de Federal Almanya’nın aldığı yasaklanma kararı karşısında “belirgin bir suskunluk içinde olmakla” suçladı. AGİT Medya Sözcüsü Riberio’nun Rusya’nın misilleme önlemlerine yönelik ifadelerinin iki kez affedilmez olduğunu ileri süren Saharova, “Birincisi, bu bir misilleme önlemidir. İkincisi: Eğer bir kez susarsanız, sonra size kim inanacaktır ki?” diye yazdı.

Berlin Medya Denetleme dairesi (MABB) dün RT DE’nin Alman yayınlarının yasaklanmasını istemiş, gerekçe olarak bu kuruluşun gerekli izinlere sahip olmadığını göstermişti. Böyle bir izni olmadığı için de, bu yayınların internetten, RT News Mobile ve uydu üzerinden yaptığı Almanca yayınların durdurulması istenmişti.

RT Yayın Yönetmen Yardımcısı Anna Belkina, Alman makamlarının bu kararının “çifte ahlaki standarda tipik bir örnek olduğunu” bildirdi. RT Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan ise Telegram hesabında, RT DE Productions GmbH’nın bir Alman şirketi olduğunu, kanalın sorumlusu olmadığını hatırlattı. Simonyan, bu tutumun Rus medya sorumlu dairesi Roskomnadsor’un Deutsche Welle’yi kendi internet sayfasında yaptığı yayınları yasaklamasına benzeyeceğini, bunun anlamsız olduğunu vurguladı. 

Bu arada Kremlin Sözcüsü Dımitri Peskov da, konuyla ilgili Putin yönetiminin görüşünü, “Alman makamlarının bu tasarrufu basın özgürlüğüne bir saldırıdır” sözleriyle özetledi.

YENİ POSTA – BERLİN

FOTO: commons.wikilmedia.org / AA