Tenis devinden bir skandal daha mı? BBC, kuşkulu test sonuçlarının peşinde

BBC, Novak Djokovic’in aşı belgelerinın sıra numaralarındaki tutarsızlığı fark edip, konunun peşine düşünce, ortaya şüphe uyandıran bir tablo çıktı.

 

Erkekler tenis dünyasının  1 numaralı ismi olan Novak Djokovic’in, aralık ayı içinde, ülkesi Sırbistan’da yaptırdığı Covid testlerinin raporlarını inceleyen BBC, belgelerin sıra numaralarındaki tutarsızlığı fark edip, konunun peşine düşünce, ortaya şüphe uyandıran bir tablo çıktı.

Djokovic’e konuyla ilgili sorularını ileten BBC, henüz yanıt alamamış olmakla beraber, eğer şüphelerinde haklı çıkarsa, ünlü tenisçinin başı bir hayli belaya girebilir.

SIRA NUMARALARI TERSİNE Mİ İŞLİYOR?

BBC’nin haberine göre, 16 Aralık ve 22 Aralık tarihlerinde yapılan testlerin sonuçlarının yayınlandığı belgelerin sıra numaralarında bir gariplik var. Daha erken tarihli testte yazan sıra numarasının daha küçük bir sayı olması gerekirken, daha büyük bir sıra numarasına sahip olması kafaları karıştırıyor.

BBC SIRBİSTAN EKİBİNDEN ONAYLATMIŞ

Alman araştırma şirketi “Zerforschung”un ilk olarak dikkatini çeken ve oluşturdukları blog sayfasında yayınlayıp, ardından da Der Spiegel’e ilettikleri konu üzerinden, BBC de harekete geçerek, söz konusu test raporlarındaki numaralandırmayı araştırmaya başlamış.

BBC, Sırbistan’daki ofis çalışanlarından temin ettiği 21 adet testin hepsinin, Djokovic’in testinden farklı olarak, birbirini takip eden, ileriye doğru kronolojik sırayla düzenlendiğini görünce, Djokovic’in test raporlarında bir terslik olabileceği şüphesine düşmüş ancak daha fazla data elde etmeden harekete geçmemek için, Sırp bilim insanı olan ve Amerika’da yaşayan Milovan Suvakov’dan da gelen 35 test raporunu incelemiş. Bu raporlar da, aynı diğerleri gibi, tarih ilerledikçe, belge numarasının da büyüyen bir sırada olduğu görülünce, konu Djokovic’in hukuk ekibine iletilmiş.

Testlerin, farklı laboratuvarlarda yapılmış olmasına rağmen, Ulusal Sağlık Sistemi tarafından tarih sırasına göre numaralandırıldığı belirtilen haberde, “teknik” bir hata olma ihtimali de gözönüne alınarak, Djokovic’in hukuk ekibinden açıklayıcı bir yanıt beklendiğinin altı çizilmiş.

Henüz hiç bir yanıt gelmediği belirtilen haberde, BBC’nin bu tespiti doğru bir noktaya işaret ediyorsa, resmi kanallar tarafından işlem başlatılabilir.

GÖZDE SAPANLI-BIRMINGHAM / BİRLEŞİK KRALLIK

FOTO: AA